Na zaisťovanie správneho postupu pri uplatňovaní a vybavovaní práv zákazníkov zo zodpovednosti za nedostatky služieb poskytnutých alebo obstaraných cestovnou kanceláriou vydáva DER Touristik CZ a. s. (ďalej len „DTCZ“) tento reklamačný poriadok.
DTCZ zodpovedá za riadne a včasné poskytnutie objednanej a potvrdenej služby. Cestovná kancelária je povinná zákazníka správne a úplne informovať o rozsahu a podmienkach poskytovaných služieb.
Poskytovanie služieb cestovnej kancelárie zákazníkom, zodpovednosť za poskytnutie služby a právo zo zodpovednosti za nedostatky poskytnutej služby sa riadi ustanoveniami o zájazde zákona č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník (ďalej len „NOZ“).
Zákazník je za všetkých okolností povinný počínať si tak, aby predchádzal vzniku škody alebo ujmy svojej, ďalších zákazníkov, DTCZ a jej obchodných partnerov. DTCZ zodpovedá za škodu a ujmu, ktorá bola spôsobená tým, že ona alebo jej poskytovatelia porušili svoje povinnosti. DTCZ však nezodpovedá za škodu, ak bola spôsobená zákazníkom, treťou osobou, ktorá nie je spojená s poskytovaním služieb, alebo mimoriadnou nepredvídateľnou a neprekonateľnou prekážkou vzniknutou nezávisle od vôle poskytovateľa.
Zákazník má právo poskytnúť súčinnosť potrebnú na vybavenie reklamácie, najmä podávať informácie, predkladať doklady preukazujúce skutkový stav, špecifikovať svoje požiadavky čo do ich dôvodu, podať upresňujúce informácie a pod. Zákazník má v zmysle § 2900 až 2903 NOZ povinnosť počínať si tak, aby mu následkom nevyužitia práva uvedeného v tomto článku nevznikla škoda.
Vybavenie oprávnenej reklamácie spočíva v bezplatnom odstránení nedostatkov služby alebo doplnenia služby a, ak je to podľa charakteru služby možné, rovnako v poskytnutí náhradnej služby. Ak má zájazd nedostatok a ak ho vytkol zákazník bez ďalšieho dokladu v súlade s § 2537 ods. 2 NOZ, má zákazník právo na zľavu z ceny vo výške primeranej rozsahu a trvaniu nedostatku.
Zákazník má právo na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu zo zmluvy o obstaraní zájazdu. Subjektom vecne príslušným na riešenie mimosúdnych spotrebiteľských sporov vzniknutých zo zmlúv o zájazde je Česká obchodná inšpekcia. Konanie nie je spoplatnené, začína sa na návrh zákazníka, ktorý musí byť podaný najneskôr do jedného roka odo dňa, keď si zákazník uplatnil svoje právo, ktoré je predmetom sporu, v DTCZ prvýkrát. Bližšie informácie o tomto konaní sú uvedené na internetovej stránke Českej obchodnej inšpekcie www.coi.cz. S ohľadom na možnosť kúpy zájazdu online je takisto možné na riešenie eventuálneho sporu využiť platformu riešenia sporov online. Podrobnejšie informácie o podmienkach riešenia sporu online sú uvedené na adrese https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=-main.home.show.
Tento Reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom 10. 7. 2020, týmto dňom stráca platnosť Reklamačný poriadok v pôvodnom znení.