1. Nev-Dama.sk
  2. Dôležité informácie k letnej dovolenke letecky

Dôležité informácie k letnej dovolenke letecky

Základné informácie

Výber zájazdu
Jednotlivé strediská aj ubytovacie kapacity sa od seba vzájomne často veľmi líšia a logicky tak nie každé stredisko či ubytovacia kapacita musia úplne vyhovovať osobným potrebám a náročnosti každého bez rozdielu. Než si vyberiete "ten Váš" zájazd, zvážte naozaj dôkladne, čo od svojej letnej dovolenky očakávate, či kladiete dôraz na cenu, spôsob dopravy, vzdialenosť z ČR, ohlas oblasti, komornosť či naopak "živosť" strediska, určitý typ pláží, šírku ponuky výletov alebo na polohu a / alebo kvalitu a / alebo vybavenosť ubytovacej kapacity a pod. Aby sme vám výber uľahčili, snažili sme sa jednotlivé strediská aj ubytovacie kapacity priblížiť čo možno najvernejšie a pre čo najväčšiu prehľadnosť obdobne štruktúrovať aj všetky opisy. Samozrejme že názory sa rôznia, ale prevažná väčšina z Vás "už znalých" by naše názory uvedené na nasledujúcich stránkach mala potvrdiť.
Pasové, vízové a zdravotné formality
Letiskové taxy a ďalšie poplatky, palivové príplatky
Transfery v destinácii
Očkovanie
Sprievodcovský servis
Poznávacie zájazdy
Výlety
Prenájom áut
Informácie v katalógu a cenníku

Doprava a preprava

Letecká preprava

Od 17. 1. 2006 sú všetky lety z Prahy do schengenského priestoru manipulujú z terminálu 2. Všetky lety ponúkané našou cestovnou kanceláriou sú prevádzkované renomovanými leteckými spoločnosťami. Na základe predpisov a dohovorov bežných v medzinárodnej leteckej doprave si vyhradzujeme možnosť zmeny miesta odletu, trasy letu (možnosť medzipristátia), leteckej spoločnosti, typu lietadla a letového plánu. Presné platné časy odletu a príletu sú uvedené vo vašich elektronických cestovných dokladoch.

S platnosťou od 1. 10. 2012 vám zasielame informácie k odletu (odbavenie) elektronickou formou (e-mailom) alebo SMS správou. Pre odbavenie pri priehradke leteckej spoločnosti si, prosím, pripravte Vaše cestovné doklady. U prepážky odovzdajte Vaša batožina, tu tiež dostanete palubnú vstupenku a doklad o prevzatí batožiny. Obaja doklady si uschovajte. Po odbavení sa presuňte k pasovej kontrole, majte pripravenú palubnú vstupenku a cestovný doklad.

K nástupu do lietadla sa dostavte v čase, ktorý je uvedený na palubnej vstupenke a na informačných tabuliach. V prípade kolízie údajov na palubnej vstupenke a informačnej tabuli sú záväzné informácie uvedené na informačnej tabuli. Zmeny letových časov sa môžu uskutočniť aj krátkodobo (v niektorých prípadoch aj niekoľko hodín pred odletom) a oneskorenia sú v posledných rokoch bežné. Je to spôsobené nielen počasím, ale najmä preplnením vzdušných koridorov.

DER Touristik CZ a. S., Sa usiluje o najvyššiu možnú mieru vylúčenia týchto rušivých vplyvov a prosia v prípade zmeny odletových časov, popr. meškanie, o vaše pochopenie. Na letoch spoločnosti Travel Service, a.s. má každý cestujúci zákazník nárok na bezplatnú dopravu batožiny do max. váhy 15 kg, ak nie je v cestovných dokladoch uvedené inak. Pri nadváhe je účtovaný poplatok. V prípade, že letí dva alebo viac cestujúcich preukázateľne spoločne ako skupina (rodina, partneri) rovnakým letom, resp. rovnakými rokmi, a expedujú sa spoločne, umožňuje dopravca ich batožinu združovať (billiardové), tzn. ich nároky na voľnú váhu batožiny sa spočítajú a batožinu sú odbavená spoločne na jedného cestujúceho, pričom musí byť dodržaný váhový limit na jedného cestujúceho. (Tj. V prípade, že dvaja zákazníci budú mať jednu batožinu do 30 kg, bude im toto batožina odbavuje zadarmo) Maximálna váha jedného kusu batožiny nesmie prekročiť 32 kg. V prípade, že celková váha zapísanej batožiny prekročí 32 kg, je nutné celkovú váhu batožiny rozložiť do nutného počtu batožiny s max. Možnej hmotnosti 32 kg.

Príručná batožina nesmie presiahnuť hmotnosť 5 kg a nezapočítava sa do bezplatne dopravovaných batožiny do výšky 15 kg. Deti do dvoch rokov cestujú charterovými letmi za manipulačný poplatok 990 Sk, nemajú nárok na miesto v lietadle ani na bezplatnú prepravu batožiny. Príručná batožina nesmie podľa medzinárodných predpisov z bezpečnostných dôvodov obsahovať predmety, ktoré možno klasifikovať ako nebezpečné. Pokiaľ budú v príručnej batožine nájdené tieto nebezpečné predmety, majú pracovníci letiskovej správy právo na ich zabavenie a likvidáciu.

Všetky podrobnosti vo vzťahu k leteckej doprave, resp. podrobné prepravné podmienky, dostane zákazník v prípade záujmu v predajniach DER Touristik CZ a. s. Zákazníci Cestovné kancelárie DER Touristik CZ a. s., si môžu pre svoj let objednať ešte 5 dní pred odletom vegetariánskej či iné špeciálne jedlo.

Vlastná doprava
Autobusová doprava
Vylúčenie z prepravy
Preprava zvierat
Preprava neskladných batožín

Ubytovanie

Dĺžka pobytu

Vzhľadom na rozdielnu dĺžku pobytu v jednotlivých destináciách (na základe viacerých letov počas jedného týždňa je možné v niektorých cieľových oblastiach knihovať dovolenku napr. Na 4, 5, 7, 10, 11, 12, 14 nocí) označujeme všetky dĺžky pobytov počtom nocí. Prvý a posledný deň našich leteckých zájazdov je určený na prepravu, a nie k vlastnej dovolenke. Nemožno tiež vychádzať z toho, že sa odlety uskutočnia dopoludnia a spiatočné lety večer. Ako odlet, tak i prílet sa môže uskutočniť v ktorúkoľvek dobu, ako v ranných, tak v denných alebo nočných hodinách. Let môže z hľadiska dĺžky trvania čiastočne alebo aj úplne zasahovať do dňa nasledujúceho.

U naprostej väčšiny zájazdov vlastnou a autobusovou dopravou je vypísané ubytovanie vždy na 7 nocí a nástupným aj posledným dňom pobytu je sobota, resp. u niektorých ubytovacích kapacít nedele. Výnimkou sú niektoré ubytovacie kapacity na Sardínii, u ktorých nie je nutné úplne striktne dodržiavať pobyty od / do soboty, ale vo väčšine termínov si možno nástupný a posledný deň pobytu zvoliť ľubovoľne či si vyžiadať inak dlhé pobyty ako celé násobky týždenných. Pri všetkých pobytov s vlastnou dopravou bez rozdielu je možné nastúpiť ubytovanie v prvý deň pobytu až v popoludňajších či večerných hodinách, spravidla po 14. až 17. hodine a najneskôr do 18. až 22. hodiny. U pobytov s autobusovou a leteckou dopravou je ubytovanie zabezpečované prednostne podľa organizačných možností cestovnej kancelárie / konkrétnej ubytovacej kapacity, najneskôr však ako pri doprave vlastné. Ubytovanie musí byť ukončené v posledný deň pobytu v ranných či dopoludňajších hodinách, spravidla do 9. až 10. hodiny, nie však pred 6. až 9. hodinou. Pri pobytoch s vlastnou dopravou si možno samozrejme individuálne dohovoriť aj odchod v deň skoršie, aj tu sa však treba časovo prispôsobiť možnostiam cestovnej kancelárie / konkrétnej ubytovacej kapacite. Presné informácie k vami zvolenej ubytovacej kapacite obdržíte v odchodových pokynoch, na vyžiadanie vám je však radi poskytneme i vopred.

Ubytovanie
Denné a záverečné upratovanie
Kaucia za apartmán

Informácie o destináciách

Prihlásenie/odhlásenie
Podľa medzinárodných zvyklostí musia hostia opustiť izby v deň odchodu do 12.00 hodín (v niektorých prípadoch už do 10.00 hod). Nasťahovania v deň príchodu je v niektorých prípadoch možné až po nadväzujúcom upratovaní, najskôr po 14. hodine, bežne však aj v 17.00 hodín a neskôr. Ubytovatelia sa však snaží dať novo prichádzajúcim hosťom podľa možností izby už skôr. Skorý príchod alebo neskorý odchod neoprávňujú k dlhšiemu používaniu izby. V prípade nočných letov a zaplatenia tejto noci ako prvej služby obdržíte izbu ihneď po príchode do hotela. Ak si chcete svoju izbu v deň odchodu ponechať dlhšie, prosíme vás, aby ste sa včas dohodli s recepciou, pričom prípadné príplatky sa platí priamo ubytovateľovi. V mnohých zariadeniach je možné bezplatne uložiť batožinu až do ubytovanie v izbe, popr. až do transferu na letisko, v miestnostiach na uloženie batožiny, popr. na označených zberných miestach. Ubytovateľ za to však nepreberá žiadnu zodpovednosť.
Technické zariadenia
Opravárske/stavebné práce
Hmyz
Stravovanie a nápoje
Šperky a trezory
Klimatizácia/kúrenie
Voda a elektrické napätie
Servis a služby
Slnečníky/lehátka
Pláže
Bazény
Nočný kľud
Hygiena
Hluk

Špeciálne požiadavky

Vaše špeciálne priania
Samozrejme je radi prijmeme pri objednávke, musíme ale výslovne upozorniť na to, že splnenie vašich prianí záleží výlučne na ubytovateľmi, a preto za ne nemôžeme prevziať žiadnu záruku, popr. môžeme ich prijať len nezáväzne. Južné destinácie (predovšetkým grécke) majú všeobecne nižší štandard poskytovaných služieb a komunikácie cestovnej kancelárie s hotelovým personálom nie je vždy ideálne.
Cestovné poistenie
Jednolôžkové izby
Prístelky
Detské postieľky
Hotely vhodné pre telesne postihnutých
Šport/zábava/aktivity
Prenájom áut