Vážení priatelia,
opäť nadišiel čas, kedy sa zamýšľate nad výberom letnej dovolenky, a je nám cťou, že listujete (či už len virtuálne ale nie však v papierovej podobe) práve naším katalógom. Rovnakou cťou nám bude, ak si zvolíte za partnera práve našu cestovnú kanceláriu, s ktorým sa rozhodnete stráviť dni oddychu na morských plážach či napríklad pri Balatone, v maďarských a slovenských kúpeľoch alebo v tuzemsku.
Už veľa rokov sa Vám snažíme sprostredkovať návštevu atraktívnych prázdninových lokalít Európy za maximálne výhodné ceny a Váš neutíchajúci záujem i vysoká miera spokojnosti nás nadmieru teší a zároveň i zaväzuje do budúcna.
Ťažiskom našej ponuky naďalej zostávajú stredomorské destinácie - nevyčerpateľne pestré Taliansko, stále atraktívne Slovinsko a Chorvátsko, v ktorom môžete zvoliť z ešte širšie otvoreného vejára letovisiek po celom pobreží, slnečné Španielsko, luxusné Francúzsko, kam sa môžete za morom a pamiatkami vydať ako na časť s pevninou do Stredomoria či k Atlantiku, tak i na Napoleónov ostrov Korzika. Pre otužilejších je tu čím ďalej atraktívnejšie poľské pobrežie Baltu. Nezabúdame ale ani na tých z Vás, ktorí pred morskými plážami preferujú dovolenku v kúpeľoch a iných atraktívnych miestach vnútrozemských stredoeurópskych štátov - Česka, Slovenska a Maďarska.
Nech už si zvolíte akokoľvek, veríme, že Vaša voľba bude správna, že vyberiete práve lokalitu a ubytovaciu kapacitu pre Vás úplne ideálnu, že budete spokojní so všetkými našimi službami, a že sa i v budúcnosti budeme môcť znova stretnúť nie len prostredníctvom týchto stránok.
Krásne počasie a len tie najpríjemnejšie zážitky na dovolenke Vám už teraz želá
Vaša cestovná kancelária
Jednotlivé strediská i ubytovacie kapacity sa od seba vzájomne často veľmi líšia a logicky tak nie každé stredisko či ubytovacia kapacita musí úplne vyhovovať osobným potrebám a náročnosti každého bez rozdielu. Než si vyberiete Váš zájazd, zvážte naozaj dôkladne, čo od svojej letnej dovolenky očakávate, či kladiete dôraz na cenu, spôsob dopravy, vzdialenosť zo SR, povesť oblasti, komornosť či naopak živosť strediska, určitý typ pláží, šírku ponuky výletov alebo na polohu a / či kvalitu a / či vybavenosť ubytovacej kapacity apod. Aby sme Vám výber i orientáciu v katalógu uľahčili, snažili sme sa jednotlivé strediská i ubytovacie kapacity priblížiť čo možno najvernejšie a pre čo najväčšiu priehľadnosť obdobne štruktúrovať i všetky popisy. Samozrejme že názory sa rôznia, ale prevážna väčšina z Vás by naše názory uvedené na následujúcich stránkach mala potvrdiť.
U väčšiny zájazdov vlastnou a autobusovou dopravou je vypísané ubytovanie na 7 nocí a nástupným i posledným dňom pobytu je sobota, resp. u niektorých ubytovacích kapacít nedeľa. Postupne však rastie počet ubytovacích kapacít, u ktorých nie je nutné úplne striktne dodržiavať pobyty od / do soboty, ale vo väčšine termínov si je možné nástupný a posledný deň pobytu zvoliť ľubovoľne či si vyžiadať inak dlhé pobyty než celé násobky týždenných. Ľubovoľne voliteľnú dĺžku pobytu ponúkame mj. u väčšiny ubytovacích kapacít ponúkaných v Českej republike, Slovensku a Poľsku a u niektorých ubytovacích kapacít ponúkaných vo Francúzsku, u ktorých je počas celej sezóny či po jej časť dĺžka pobytu ľubovoľne voliteľná, prípadne obmedzená minimálnym počtom dní. U všetkých pobytov s vlastnou dopravou bez rozdielu je možné nastúpiť ubytovanie v prvý deň pobytu až v poobedných či večerných hodinách, spravidla po 14. až 17. hodine a najneskôr do 18. až 22. hodiny. V prípade príjazdu po 22. hodine nie je možné garantovať, že budete ubytovaní. U pobytov s autobusovou dopravou je ubytovanie zabezpečované prednostne podľa organizačných možností cestovnej kancelárie / konkrétnej ubytovacej kapacity, najneskôr však ako pri vlastnej doprave. Ubytovanie musí byť ukončené v posledný deň pobytu v ranných či doobedných hodinách, spravidla do 9. až 10. hodiny, nie však pred 6. až 9. hodinou. U pobytov s vlastnou dopravou si je možné samozrejme individuálne dohovoriť i odjazd v skorší deň, i tu je však nutné sa časovo prispôsobiť možnostiam cestovnej kancelárie / konkrétnej ubytovacej kapacite. Presné informácie k Vami zvolenej ubytovacej kapacite obdržíte v odjazdových pokynoch, na vyžiadanie Vám ich však radi poskytneme i vopred.
Vy, ktorí ste sa rozhodli pre dopravu vlastným vozidlom, môžete samozrejme počítať s tým, že Vás pred cestou vybavíme podrobnými odjazdovými pokynmi s informáciami o odporúčaných trasách, povinných poplatkoch, orientačných cenách pohonných hmôt mimo územia SR a plánikom či popisom cieľového miesta. Tieto odjazdové pokyny sa snažia na všetky zmeny (poplatkov, dopravného značenia, uzávierky…) čo najflexibilnejšie reagovať, nie je možné ich však garantovať a prípadne takto vzniknuté dodatočné náklady kompenzovať. Pre jednoduchosť utvorenia Vašej predstavy o vzdialenostiach a základných trasách zo SR sme tieto informácie umiestnili vždy i na titulnú stranu každého strediska.
K zájazdom z tohoto katalógu je možné na vyžiadanie prostredníctvom našej CK zaistiť autobusovú dopravu, pre ucelené skupiny pripravíme autobus svojou veľkosťou adekvátny ich potrebám. Prípadne je možné k autobusu objednať i vlek na bicykle či lode. Cena závisí na počte osôb (teda i veľkosti autobusu) a pobytovom mieste.
K niektorým zájazdom z tohoto katalógu je možné na vyžiadanie prostredníctvom našej CK zaistiť letenky, transfery z / na letisko, príp. objednať v cieľovej destinácii prenájom auta. Ponuka sa týka linkových letov, nie však charterov či „private jetov“. Zaistenie transferu závisí na počte osôb a pobytovom mieste.
Kvalitatívnu kategóriu ubytovacích kapacít na týchto stránkach označujú dva symboly. Symbolom ★ až ★★★★★ sú označené kapacity, u ktorých je toto označenie oficiálne, teda od príslušného orgánu majú, podľa miestom platných kritérií, pridelené hodnotenie kvality v určitej výške s jeho označením príslušným počtom hviezdičiek (vyšší počet predstavuje vyššiu kvalitu). Celá rada kapacít však takéto hodnotenie nemá, respektíve sú ubytovacími subjektami, u ktorých sa hodnotenie hviezdičkami oficiálne nepoužíva. A práve u týchto sme použili hodnotenie naše, hodnotenie od ♣ do ♣♣♣♣♣, keď kritéria pre ich pridelenie sme sa snažili zachovať obdobné s hodnotiacimi kritériami oficiálnych orgánov v príslušnej oblasti.
Aj keď sme sa snažili typy a vybavenosť všetkých jednotlivých ubytovacích jednotiek popísať čo možno najpresnejšie, sú i tak, vo výnimočných prípadoch, drobné odlišnosti možné (atypické apartmány či izby z hľadiska skladby a charakteru jednotlivých lôžok, oddelenie niektorých miestností napr. len nábytkovou stenou, chýbajúci trezor v jednej izbe z celého hotela, špeciálny apartmán pre handicapovaných, ktorý nemá zásteny sprchového kúta, …) a CK nemôže pridelenie odlišnej typológie vždy úplne ovplyvniť. V prípade prístelok sa potom môže jednať tiež napríklad o pohovku, rozkladací gauč, poschodovú posteľ, lehátko apod. a nemusí byť vždy pevnou súčasťou vybavenia izby; rovnako tak nemusí vždy rozmerovo zodpovedať štandardu bežných postelí, môžu byť teda napríklad užšie a / či kratšie. Súčasne upozorňujeme, že uvedené údaje o priestrannosti jednotlivých ubytovacích jednotiek majú charakter len informatívny a od skutočnosti sa môžu, vo výnimočných prípadoch, líšiť i o viac než 10 %. Samostatnou kapitolou sú v tomto ohľade popisy privátnych apartmánov a viacerých ubytovacích kapacít predávaných pod jedným „obecným“ názvom. Tu berte popis apartmánov naozaj skôr ako orientačný, pretože vzhľadom ku skutočnosti, že sa častokrát jedná i o niekoľko stoviek bytov rôznych majiteľov, popis presne charakterizujúci všetky možné alternatívy skladby a charakteru lôžok, polohy, priestrannosti, vybavenosti atď. je doslova nevytvoriteľný.
Odstavec s týmto názvom, resp. odstavec s názvom jemu obdobným (napr. „cena na osobu zahŕňa“) nájdete pri každom cenníku ubytovacej kapacity na www.nevdama.sk.
U všetkých kapacít hotelového typu i u všetkých privátnych izieb je záverečné upratovanie už zahrnuté v základnej cene zájazdu. U apartmánového ubytovania však tomu tak vždy nie je. U niektorých apartmánových kapacít je záverečné upratovanie už zahrnuté v základnej cene, u iných je vypísaný za povinný či fakultatívny príplatok (v € pri úhrade v SR, resp. v príslušnej zahraničnej mene pri úhrade v mieste v pobytu) a u ďalších si zákazníci urobia záverečné upratovanie sami. Ako je to so záverečným upratovaním u každej konkrétnej ubytovacej kapacity, jednoznačne vyplýva z jeho cenníka, resp. z informácií uvedených v ňom, keď sa jedná o záverečné upratovanie vo forme povinného príplatku, je toto vždy špecifikované výslovne a v prípade, kedy o záverečnom upratovaní výslovne hovorené nie je, má sa za to, že si záverečné upratovanie urobia zákazníci sami. I za predpokladu, že záverečné upratovanie je zahrnuté v cene zájazdu, prípadne je hradené formou fakultatívneho či povinného príplatku, je potrebné urobiť bežné upratovanie typu zametanie podlahy, vynesenie odpadkového koša atď. a predovšetkým kuchynskú linku zanechať v absolútnom poriadku vrátane odmrazenej chladničky, umytého riadu apod. U niektorých ubytovacích kapacít si je možné upratovanie kuchynskej linky tiež extra fakultatívne priobjednať. Dovoľujeme si upozorniť na skutočnosť, že informácie v tomto katalógu uvedené reflektovali stav k dobe jeho prípravy a že teda môžu nastať prípadné zmeny úhrad v mieste pobytu napríklad už i pre nadchádzajúcu letnú sezónu. U všetkých kapacít hotelového typu i u všetkých privátnych izieb je v základnej cene zájazdu zahrnuté tiež denné upratovanie vrátane výmeny kúpeľňovej bielizne (uterákov). Priamo v izbe potom často nájdete informáciu, pri akom umiestnený budú uteráky vymenené, a pri akom nie. V niektorých ubytovacích kapacitách sa pojmom denné upratovanie rozumie upratovanie izby obdeň, teda každý druhý deň.
Už teraz si Vás dovoľujeme upozorniť, že v prípade ubytovania v apartmánoch sa v prevážnej väčšine prípadov na mieste skladá vratná kaucia, predovšetkým ako istina za nepoškodenie jeho zariadenia a vybavenia, prípadne vo vzťahu k záverečnému upratovaniu (viď predchádzajúci odstavec). Výška kaucie je rôzna, je závislá od zvyklostí danej zeme či destinácie i od konkrétnej ubytovacej kapacity. V Taliansku sa kaucia pohybuje spravidla v rozmedzí od 50 do 200 €), v Maďarsku a Španielsku okolo 100 €, vo Francúzsku od 200 do 500 €, v Českej republike spravidla 2 000 Kč a na Slovensku spravidla 70 €. Naopak v Chorvátsku a Slovinsku sa kaucia spravidla neskladá. Stále pribúda i ubytovacích kapacít, u ktorých je možné kauciu skladať platobnou kartou či len jej prostredníctvom (formou tzv. predautorizácie, ktorou si ubytovateľ overuje platnosť karty a dostatok prostriedkov na nej pre prípadné krátenie kaucie - čiastka môže byť blokovaná až 31 dní, pričom túto skutočnosť nie sme schopní nijak ovplyvniť ). Pri odovzdaní izby / apartmánu v neporušenom a prípadne upratanom stave (podľa konkrétnych podmienok) bude kaucia vrátená späť, resp. predautorizácia nebude uplatnená. Informácie o výške kaucie sú u prevážnej väčšiny ubytovacích kapacít uvedené v rámci ich cenníka, vždy sú potom obsahom odjazdových pokynov, ktoré obdržíte pred cestou.
V niektorých pobytových miestach Vám bude k dispozícii tiež česky hovoriaci zástupca našej cestovnej kancelárie - delegát (viď informácie pri cenníku každej ubytovacej kapacity, resp. strediska). Okrem toho, že bude priamo zaisťovať Vaše ubytovanie či len dohliadať na jeho hladký priebeh, bude jeho úlohou i spoluorganizovanie autobusovej dopravy (predovšetkým pri nástupe cesty späť do SR) a prípadných výletov. Tým najdôležitejším však bude jeho pomoc pri nepredvídateľne vzniknutých problémoch a prípadných ochoreniach či úrazoch a taktiež Vaša informovanosť o podrobnejšej ponuke strediska a zaujímavých miestach v blízkom okolí. Pre niektoré ubytovacie kapacity funguje priamo v mieste naša kancelária s pevne stanovenou otváracou dobou, u ďalších ubytovacích kapacít je delegát k dispozícii priamo v ich rámci a to buď denne či niekoľko krát týždenne formou vypísaných úradných hodín a u mnohých iných kapacít je delegát k zastihnutiu len na mobilnom telefóne formou asistenčnej služby. U niektorých ubytovacích kapacít však nie je delegát k dispozícii vôbec. A predovšetkým pre tieto prípady budete vždy vybavení mobilným telefónnym spojením na našich pracovníkov v ČR. Vo výnimočných prípadoch si cestovná kancelária vyhradzuje právo v okrajových termínoch sezóny delegátske služby suplovať prostredníctvom svojho miestneho partnera.
V odjazdových pokynoch vždy nájdete mobilné telefónne spojenie na našich pracovníkov v ČR. Pokiaľ nastane akýkoľvek problém v mieste pobytu, je nutné ihneď kontaktovať zástupcu cestovnej kancelárie na dispečingovom čísle. Situáciu je možné spravidla vyriešiť najlepšie intervenciou priamo v mieste pobytu. Pokiaľ nie sme informovaní, nemôžeme byť akokoľvek nápomocní. Kontaktovaný zástupca cestovnej kancelárie môže urobiť šetrenie a zariadiť nápravu, alebo vec vysvetliť . Spätné dokazovanie a riešenie problému, ktorý nebol oznámený zástupcovi cestovnej kancelárie rovno z miesta pobytu, je po návrate klienta veľmi obtiažne. Vaša súčinnosť je v tomto prípade nevyhnutná, a preto Vás o ňu prosíme.
U niektorých ubytovacích kapacít je v cene zájazdu už pobytová taxa zahrnutá, u iných je splatná až na mieste formou povinného príplatku, keď informáciu o tom, ako je tomu u každej konkrétnej ubytovacej kapacity, nájdete v jej cenníku. Niektoré lokality o zavedení pobytovej taxy ešte uvažujú. Dovoľujeme si upozorniť na skutočnosť, že informácie v tomto katalógu uvedené reflektovali stav k dobe jeho prípravy, a že je teda nutné počítať s možnou zmenou napríklad už i pre nadchádzajúcu letnú sezónu, keďže výška pobytovej taxy závisí na rozhodnutí konkrétneho samosprávneho celku, ktorý môže byť prijatý kedykoľvek nezávisle na vôli CK. Vo Francúzsku je u niektorých kapacít v rámci pobytovej taxy započítaná i tzv. ekologická taxa.
Všetky informácie uvedené v katalógu vychádzajú zo skutočností známych alebo predpokladaných v dobe jeho prípravy. Z tohoto dôvodu si dovoľujeme upozorniť na možnosť niektorých odlišností od skutočnosti a vyhradzujeme si právo na možnosť ich dodatočnej zmeny. Napríklad sa jedná o drobné úpravy formy či rozsahu stravovania, úpravu zloženia či zmenu charakteru a typu lôžok, zavedenia či zmenu výšky pobytových táx, záverečných upratovaní, klubových kariet apod. Uvádzané vzdialenosti i polohy jednotlivých služieb a ubytovacích kapacít v rámci konkrétneho strediska sú len orientačné, resp. približné. Niektoré služby, príp. vybavenosť vypísané v odstavci „vybavenosť a služby“ apod. u každej ubytovacej kapacity sú, a to i napriek tomu, že nie sú výslovne uvedené za poplatok, službami hradenými samostatne. Napríklad sa jedná o konzumáciu v bare a reštaurácii, úhradu za pripojenie k internetu, poplatky za požičanie športového vybavenia či prenájmu športovísk atď. Súčasne upozorňujeme, že u niektorých ubytovacích kapacít, kde je ponúkaný pobyt pre malé deti (veková hranica vždy špecifikovaná u konkrétnej kapacity) zadarmo či za pevnú čiastku výrazne nižšiu, než je základná cena pobytu, je ubytovanie mienené bez nároku na lôžko (a obsadenosť izby či apartmánu je teda braná bez ich započítania) a prípadné stravovanie je samostatne splatné na mieste - podrobnejšie informácie žiadajte v cestovnej kancelárii. Ďalej si dovoľujeme poukázať na povinnosť rešpektovania vypísanej otváracej doby a ďalších povinností. Napríklad sa jedná o bazény, ktorých využívanie je výnimočne podmienené používaním kúpacej čapice a slipových plaviek. Bazény nie sú otvorené 24 hodín denne, ale len v časoch vypísaných príslušnou ubytovacou kapacitou, o obmedzení využívania niektorých služieb vekovou hranicou (napr. obmedzení vstupu do posilňovne, sauny apod. pre deti určitej vekovej hranice či povolenia ich vstupu len v sprievode dospelej osoby atď.) alebo o rešpektovanie pokoja v poobedných a nočných hodinách. V hoteloch, najmä vyššej kategórie, je potom predpokladané vhodné spoločenské oblečenie k večeri, teda prinajmenšom dlhé nohavice (nie tepláky) u mužov, vhodná je i adekvátna obuv (nie papuče). Nesmieme zabudnúť upozorniť tiež na veľkosti parkovacích miest, najmä potom tých garážových (a to nie len vo vzťahu k výške vjazdu), ktoré sú dimenzované na vozidlá štandardných veľkostí a častokrát teda autám väčším nedovoľujú nie len pohodlné zaparkovanie, ale nie zriedka vôbec žiadne. V rámci ďalej nie raz ponúkaného ubytovania pod „obecným“ názvom (napr. „Privátne apartmány“, „Rezidenčné komplexy“, „Apartmánové domy“ atď.) je spravidla zahrnuté veľké množstvo apartmánov v danom stredisku, a to spravidla vrátane tých, ktoré sú ponúkané menovite katalógom. Cestovná kancelária nemôže tiež vždy úplne ovplyvniť uvedenie a ukončenie prevádzky niektorých služieb vypísaných v odstavci „vybavenosť a služby“ pri popise jednotlivých ubytovacích kapacít. Náhodne sa jedná o animačné programy, ktoré sú spravidla realizované len v 2 až 3 mesiacoch hlavnej sezóny, alebo o prevádzku bazénov, ktoré sú v priemere tiež len 3 mesiace, teda cca od polovice júna do polovice septembra. Záujem o všetky služby či ponuky, ktoré sú ponúkané zadarmo alebo fakultatívne za príplatok splatný na mieste pobytu (napr. detská postieľka, posteľná bielizeň, …), je nutné uviesť na zmluvu o zájazde, inak nemusia byť ubytovateľom akceptované. Detské postieľky sú štandardne určené deťom do nedovŕšených 2 rokov; v prípade záujmu o detskú postieľku pre staršie dieťa sa na toto informujte vopred. Pokiaľ je v ubytovacej kapacite k dispozícii wi-fi pripojenie, nie je možné klientovi garantovať kvalitu signálu v celom objekte. V poslednej dobe je tiež stále častejším javom obmedzenie fajčenia v rámci nie len spoločných priestorov niektorých ubytovacích kapacít, ale už sa stáva pravidlom i na izbách a v apartmánoch, keď dané nariadenia v tomto ohľade je vždy nutné rešpektovať.
Ak nie je u jednotlivého zájazdu stanovené inak, neposkytuje cestovná kancelária žiadny program v mieste pobytu.
Tlačové chyby v katalógu sú vyhradené.
Ceny zájazdov na www.nevdama.sk sú uvádzané v eurách(€), ak nie je špecifikované inak.
Naša CK ponúka časovo obmedzené turistické pobyty, pre občanov SR i iných členských zemí EU. Z toho vyplýva, že pred cestou do členskej zeme EU a Švajčiarska nie je potrebné riešiť vízum (ak nie je na turistický pobyt bezprostredne naviazané dlhodobým pobytom v cieľovej zemi, napr. za účelom pracovným či štúdijným). Aj napriek vyššie uvedenému odporúčame občanom členských štátov EU, aby si pred cestou overili u zastupiteľského úradu navštevovaného štátu, či sa podmienky pre vstup a pobyt nezmenili. Občanom nečlenských zemí EU odporúčame, aby si pred cestou overili u zastupiteľského úradu navštevovaného štátu podmienky pre vstup a pobyt pre občanov ich domovského štátu. Bližšie informácie / odkazy nájdete na www.nevdama.sk/pasy-viza.
Zákazník je pred uzatvorením zmluvy o zájazde informovaný o pasových a vízových požiadavkách a zdravotných formalitách, ktoré sú nutné pre cestu a pobyt a o obvyklých cenách a lehotách pre ich zariadenie. Každý cestujúci je osobne zodpovedný za dodržiavanie pasových, colných, zdravotných a ďalších predpisov zeme, do ktorej cestuje, a rovnako tak i za platnosť svojich cestovných dokladov podľa predpisov SR. Všetky náklady, ktoré vzniknú nedodržaním týchto predpisov, nesie cestujúci. K vycestovaniu do štátov Európskej únie je možné okrem platného cestovného pasu použiť i platný občiansky preukaz. Súčasne upozorňujeme, že deti do 15 rokov musia mať pri cestách do zahraničia vlastný cestovný pas.
Národné centrum zdravotníckych informácií Slovenskej republiky odporúča dodržiavanie týchto pravidiel:
https://korona.gov.sk/#aktualne-opatrenia
Pre prípad nutného štandardného ošetrenia občana SR v dobe jeho prechodného pobytu v štátoch EU je potrebné predložiť „Európsky preukaz zdravotného poistenia“ (tj. v pravom rohu v poli s hviezdičkami s označením SK) a platný doklad totožnosti.
Zákazník je oboznámený a výslovne súhlasí s tým, že v destinácii môžu byť zavedené protipandemických opatrenia, ktoré môžu mať vplyv na rozsah a kvalitu poskytovaných služieb. Zákazník sa zaväzuje dodržiavať všetky hygienické opatrenia požadované dodávateľom služieb. Epidemiologická situácia sa môže dynamicky meniť, nie je možné vylúčiť napr. zavedenie povinných testov, povinného očkovania apod. V súvislosti s pretrvávajúcou pandémiou môže dôjsť k zavedeniu prísnejších protipandemických či iných mimoriadnych opatrení či obmedzení ako v SR, tak i v destináciách, ktoré majú vplyv na vstupné podmienky do destinácií. Tieto náhle zmeny nie je možné vopred predvídať a naša CK ich nemôže nijak ovplyvniť, klientom preto v prípade ich zavedenia nárok na bezplatné odstúpenie od zmluvy nevzniká.
V dobe prípravy tohto katalógu sa javí pravdepodobné, že vstup do jednotlivých zemí bude možný len s tzv. Covid pasom schváleným Európskym parlamentom. Certifikáty držiteľa oprávňujú k voľnému pohybu naprieč Európskou úniou. Covid pasy sú dostupné v digitálnej či papierovej podobe. Slovensko pripravilo mobilnú aplikáciu GreenPass, pomocou ktorej je možné sa certifikátmi preukázať. Aplikácia GreenPass je určená hlavne pre testovaných alebo očkovaných.
https://korona.gov.sk/informacie-o-digitalnom-covid-preukaze-eu/
Zmluvný vzťah medzi cestovnou kanceláriou a zákazníkom sa riadi ustanoveniami zákona č. 89/2012 Zb. (občiansky zákonník) a zákona č. 159/1999 Zb. (zákon o niektorých podmienkach podnikania a o výkone niektorých činností v oblasti cestovného ruchu) - obidva v platnom znení. Zmluva o zájazde sa uzatvára medzi cestovnou kanceláriou ( usporiadateľ zájazdu) a zákazníkom v písomnej alebo ústnej forme, obsahuje špecifikáciu zájazdu, práva a povinnosti zmluvných strán a prípadne ďalšie zmluvné ujednanie. Pred uzatvorením zmluvy o zájazde je zákazník oboznámený s formulárom s informáciami k zájazdu. Pokiaľ je zmluva o zájazde uzatvorená ústne alebo on-line, vydá cestovná kancelária zákazníkovi potvrdenie o zájazde. Ponuka zájazdov CK na internetových stránkach CK je výzvou k podávaniu ponúk a objednávka služieb sa považuje za návrh k uzatvoreniu zmluvy o zájazde. CK týmto vylučuje aplikáciu ustanovenia § 1732 odst. 2 občianskeho zákonníka. Zmluva môže byť uzatvorená priamo v cestovnej kancelárii alebo prostredníctvom jej obchodného zástupcu (provízneho predajcu, ďalšia cestovná kancelária či agentúra ), ktorý jedná na základe a v medziach uzatvorenej obchodnej zmluvy či udelenej plnej moci. V prípade, že je pre daný zájazd stanovený minimálny počet osôb, je táto informácia vždy uvedená u príslušnej ubytovacej kapacity, resp. typu zájazdu.
Cestovná kancelária informuje zákazníkov, že ďalšie skutočnosti týkajúce sa zájazdov, ako i práv a povinností účastníkov zmluvy o zájazde, sú uvedené vo Všeobecných podmienkach predaja zájazdov DER Touristik CZ a.s. ako majiteľa obchodnej značky a ochrannej známky NEV-DAMA, ktorého znenie je dostupné na www.nevdama.sk. Všeobecné podmienky predaja zájazdov DER Touristik CZ a.s. rovnako tvoria neoddeliteľnú súčasť zmluvy o zájazde.
Zákazníkom je osoba, ktorá má v úmysle zatvoriť alebo uzatvorí s cestovnou kanceláriou zmluvu o zájazde, alebo osoba, v ktorej prospech bola zmluva uzatvorená, alebo osoba, ktorej bola zmluva postúpená.
V cenách zájazdov nie je zahrnuté žiadne cestovné poistenie. Jeho zriadenie Vám môžeme ponúknuť naším prostredníctvom alebo sa obráťte priamo na niektorú z poisťovní. Nezjednaním poistenia prebiera zákazník plnú zodpovednosť za dôsledky škôd vzniknutých v súvislosti s neuzatvorením tohoto poistenia. Po uzatvorení zmluvy o zájazde nie je možné zmeniť typ alebo rozsah poistenia.
Pre prípad úpadku cestovnej kancelárie vystavila banka Raiffeisenbank a. s., IČO: 49240901, so sídlom Hvězdova 1716/2b, 140 78 Praha 4 platobnú bankovú záruku k zaplateniu nárokov vzniknutých v súvislosti s úpadkom cestovnej kancelárie. Potvrdenie o platnej bankovej záruke je aktuálne dostupné na internete (www.nevdama.sk), informácie je rovnako k dispozícii vo všetkých prevádzkach našej cestovnej kancelárie a u autorizovaných predajcov našej cestovnej kancelárie. Doklad o bankovej záruke bude zákazníkovi vydaný spolu so zmluvou o zájazde či potvrdení o zájazde.
Všetok obrazový materiál i ďalšie údaje v tomto katalógu uvedené podliehajú ochrane podľa príslušných predpisov práva duševného vlastníctva a akékoľvek ich využitie nad rámec povolený právnymi predpismi je možné len po predchádzajúcej dohode s cestovnou kanceláriou či s príslušnou treťou osobou, ktorej takéto práva náležia.
Pretože sa katalógy a weby pripravujú mnoho mesiacov pred začiatkom Vašej dovolenky, môže dôjsť v medzidobí ku zmenám miestnych pomerov napr. v dôsledku prestavieb, popr. prístavieb, adaptácií alebo podobne, a preto sa katalógové fotografie môžu vo výnimočných prípadoch odchýliť od skutočnej situácie. Všetky údaje o službách, cenách a cestovných podmienkach obsiahnuté v katalógu, webe a cenníku obchodnej značky NEV-DAMA odpovedajú informáciám známym v dobe prípravy katalógu a DER Touristik CZ a. s., držiteľ obchodnej značky NEV-DAMA si vyhradzuje právo na ich zmenu. CK si vyhradzuje právo na chybu publikovaných cien, termínov a ďalších údajov v ponuke. Pre zákazníka je záväzná cena a ďalšie podmienky uvedené na platne uzatvorenej zmluve o zájazde. Zakreslenie hotelov v pobytových oblastiach v katalógu a na webe má len informatívny charakter.